زمان گزارش:1403/01/04_20:36:16
آرشیو سال 1403-1402 درس المقدمة-كيفية استعمال المجازي-الحقيقة الشرعية-الصحيح و الأعم
استاد هادی نجفی
ردیف جلسه عنوان متن تعداد کلمات صوت
1 50 - مشاهده صوت
2 49 - مشاهده صوت
3 48 - مشاهده صوت
4 47 - مشاهده صوت
5 46 - مشاهده صوت
6 45 - مشاهده صوت
7 44 - مشاهده صوت
8 43 - مشاهده صوت
9 42 - مشاهده صوت
10 41 - مشاهده صوت
11 40 - مشاهده صوت
12 39 قول پنجم در تصویر جامع/الصحيح و الأعم /المقدمة 1027 مشاهده صوت
13 38 قول چهارم در تصویر جامع/الصحيح و الأعم /المقدمة 1224 مشاهده صوت
14 37 قول سوم در تصویر جامع و نقد آن/الصحيح و الأعم /المقدمة 1814 مشاهده صوت
15 36 قول دوم در تصویر جامع/الصحيح و الأعم /المقدمة 1209 مشاهده صوت
16 35 تتمه بیان محقق خوئی قدس سره/الصحيح و الأعم /المقدمة 946 مشاهده صوت
17 34 نقد بیان محقق خویی قدس سره/الصحيح و الأعم /المقدمة 1052 مشاهده صوت
18 33 پاسخ محقّق خوئی قدّس سرّه/الصحيح و الأعم /المقدمة 1146 مشاهده صوت
19 32 تصویر جامع بنا بر قول به اعم/الصحيح و الأعم /المقدمة 1123 مشاهده صوت
20 31 دیدگاه محقق عراقی و نقد آن/الصحيح و الأعم /المقدمة 976 مشاهده صوت
21 30 نقد بیان محقق اصفهانی/الصحيح و الأعم /المقدمة 584 مشاهده صوت
22 29 تقریر محقق اصفهانی/الصحيح و الأعم /المقدمة 1151 مشاهده صوت
23 28 بررسی دیدگاه محقق خراسانی/الصحيح و الأعم /المقدمة 389 مشاهده صوت
24 27 /الصحيح و الأعم /المقدمة 1567 مشاهده صوت
25 26 /الصحيح و الأعم /المقدمة 1102 مشاهده صوت
26 25 /الصحيح و الأعم /المقدمة 1876 مشاهده صوت
27 24 /الصحيح و الأعم /المقدمة 1149 مشاهده صوت
28 23 /الصحيح و الأعم /المقدمة 1113 مشاهده صوت
29 22 ثمره/الحقيقة الشرعية /المقدمة 2230 -
30 21 /الحقيقة الشرعية /المقدمة 2217 مشاهده صوت
31 20 /الحقيقة الشرعية /المقدمة 495 مشاهده صوت
32 19 /الحقيقة الشرعية /المقدمة 1473 مشاهده صوت
33 18 بیان محقق خراسانی/الحقيقة الشرعية /المقدمة 1526 مشاهده صوت
34 17 تعریف صاحب فصول و نقد آن/الحقيقة الشرعية /المقدمة 968 مشاهده صوت
35 16 حکایت/كيفية استعمال المجازي /المقدمة 1283 مشاهده صوت
36 15 اطلاق لفظ بر لفظ/كيفية استعمال المجازي /المقدمة 457 مشاهده صوت
37 14 اطلاق لفظ بر لفظ/كيفية استعمال المجازي /المقدمة 643 مشاهده صوت
38 13 بیان محقق خراسانی و نقد آن/كيفية استعمال المجازي /المقدمة 1554 مشاهده صوت
39 12 مجاز حذف/كيفية استعمال المجازي /المقدمة 587 -
40 11 مجاز در إسناد/كيفية استعمال المجازي /المقدمة 596 مشاهده صوت
41 10 مجاز در إسناد/كيفية استعمال المجازي /المقدمة 719 مشاهده صوت
42 9 مجاز در إسناد/كيفية استعمال المجازي /المقدمة 475 مشاهده صوت
43 8 اشکال/حقیقت و مجاز /المقدمة 601 مشاهده صوت
44 7 مجاز مرکّب/حقیقت و مجاز /المقدمة 619 مشاهده صوت
45 6 - مشاهده صوت
46 5 - مشاهده صوت
47 4 - مشاهده صوت
48 3 - مشاهده صوت
49 2 - مشاهده صوت
50 1 - مشاهده صوت
آرشیو سال 1402-1401 درس المقدمة-كيفية استعمال المجازي-الحقيقة الشرعية-الصحيح و الأعم
استاد هادی نجفی
ردیف جلسه عنوان متن تعداد کلمات صوت
51 115 علائم/حقیقت و مجاز /المقدمة 505 -
52 114 تتمه/حقیقت و مجاز /المقدمة 828 -
53 113 دیدگاه دیگر/حقیقت و مجاز /المقدمة 803 -
54 112 ادامه نقد بر سکاکی/حقیقت و مجاز /المقدمة 564 -
55 111 دیدگاه سکاکی و نقد آن/حقیقت و مجاز /المقدمة 535 -
56 110 کنایه/حقیقت و مجاز /المقدمة 705 -
57 109 دفع شبهه/حقیقت و مجاز /المقدمة 622 -
58 108 ادله دیدگاه مختار/حقیقت و مجاز /المقدمة 674 مشاهده صوت
59 107 دیدگاه مختار/حقیقا و مجاز /المقدمة 581 مشاهده صوت
60 106 دیدگاه مختاردیدگاه مختار در وضع مَجاز/حقیقت و مجاز /المقدمة 661 مشاهده صوت
61 105 نقد برخی اقوال/حقیقت و مجاز /المقدمة 496 مشاهده صوت
62 104 اقوالحقیقت و مجازمهمترین فایده و ثمره از مباحث گذشته - وضع و الفاظ - تعریف مجاز است و پیش از تبیین دیدگاه مختار مروری اجمالی بر دیدگاه دانشمندان دو علم اصول و بیان در مورد حقیقت و مجاز خواهیم داشت.گفته‌اند استعمالِ لفظ در موضوع له «حقیقت»است و در غیر موضوعٌ له، اگر تناسب بین موضوع له و معنای دوّم باشد و قرینه‌ای بر عدم معنای حقیقی اقامه گردد «مجاز» خواهد بود. گویا مجاز نیازمند دو قرینه است ؛ نخست وجود قرینه علاقه و تناسب با حقیقت و دیگر قرینه بر اینکه استعمالِ مورد نظر حقیقی نیست. اگر هیچ تناسبی بین موضوع له و معنای دوّم نباشد، «غلط»است.دانشمندان علم بیان علاوه بر دو قِسم فوق ، چیز سومی به نام «کنایه» نیز برشمرده اند و در معنای آن گفته اند: کنایه عبارت از لفظی است که مراد از آن لازمه معنایش باشد البته در صورتی که چنین اراده‌ای از آن معنا جایز و ممکن باشد.بنابراین کنایه از تعریف و حدّ حقیقت خارج است چرا که استعمالِ در غیر موضوع له لفظ است و از طرفی نیز از تعریف مَجاز بیرون است چرا که قرینه های مورد نظر در کنایه وجود ندارد لکن بعضی از علمای دانش بیان «کنایه» را از اقسام «حقیقت» شمرده‌اند./حقیقت و مجاز /المقدمة 499 -
63 103 بطون قرآنی(2)بیان محقّق خراسانی (قدّس سرّه) و نقد آنایشان معتقدند اینکه بتوان بطون قرآنی را از مصادیق استعمال لفظِ واحد در اکثر از یک معنا دانست توهّمی بیش نیست . لذا می گوید:وهمٌ ودفعٌ: لعلّک تتوهّم: أنّ الأخبار الدالّة علی أنّ للقرآن بطوناً - سبعة أو سبعین - تدلّ علی وقوع استعمال اللفظ فی أکثر من معنی واحد، فضلاً عن جوازه.[1]یعنی شاید چنین توهم کنید که اخبار دال بر اینکه قرآن در بردارنده بطونِ هفت گانه یا هفتاد گانه است، دلالت بر وقوعِ استعمالِ لفظ در بیش از یک معنا دارند چه رسد به جواز آن.ایشان در ادامه دو پاسخ و احتمال ارائه می دهند به نحوی که به شرح زیر است./استعمال اللفظ في أكثر من معنى /المقدمة 859 -
64 102 بطون قرآنی/استعمال اللفظ في أكثر من معنى /المقدمة 1413 مشاهده صوت
65 101 بیان صاحب فصول و نقد آن/استعمال اللفظ في أكثر من معنى /المقدمة 911 مشاهده صوت
66 100 قول تفصیل/استعمال اللفظ في أكثر من معنى /المقدمة 956 -
67 99 دیدگاه صاحب فصول و نقد آن/استعمال اللفظ في أكثر من معنى /المقدمة 954 -
68 98 اشکال و پاسخ/استعمال اللفظ في أكثر من معنى /المقدمة 824 مشاهده صوت
69 97 در نظم و نثر/استعمال اللفظ في أكثر من معنى /المقدمة 1190 مشاهده صوت
70 96 جواز مطلق/استعمال اللفظ في أكثر من معنى /المقدمة 1209 مشاهده صوت
71 95 تعریف مشترک/الاشتراك اللفظي /المقدمة 469 مشاهده صوت
72 94 ادامه مناقشه/الوضع /المقدمة 593 مشاهده صوت
73 93 مناقشه ادله محقق خراسانی/الوضع /المقدمة 474 مشاهده صوت
74 92 وضع برای ذات یا تابع اراده؟/الوضع /المقدمة 907 مشاهده صوت
75 91 چند نکته(2)/الوضع /المقدمة 453 مشاهده صوت
76 90 چند نکته1)وحدت استعمال الفاظ در قضایادر بین دو قضیه صادقه و کاذبه، تفاوتی در استعمال الفاظ در معانی خودشان وجود ندارد و به عبارت دیگر در هر دو قضیه، استعمالِ لفظ در معنای خودش به کار رفته است، چرا که معنای استعمال همان اراده متکلّم بر القای معنا به سمت مخاطب است و مطابقت یا مخالفت با واقع به عنوان شرطِ استعمال محسوب نمی شود./الوضع /المقدمة 293 مشاهده صوت
77 89 موضوع، موضوع له ، استعمال/الوضع /المقدمة 606 مشاهده صوت
78 88 واضع کیست؟/الوضع /المقدمة 545 مشاهده صوت
79 87 دیدگاه نجم الائمه رضی/الوضع /المقدمة 710 مشاهده صوت
80 86 /الوضع /المقدمة 634 مشاهده صوت
81 85 /الوضع /المقدمة 633 -
82 84 /الوضع /المقدمة 449 -
83 83 /الوضع /المقدمة 612 مشاهده صوت
84 82 /الوضع /المقدمة 497 مشاهده صوت
85 81 /علم الأصول /المقدمة 813 مشاهده صوت
86 80 /علم الأصول /المقدمة 800 مشاهده صوت
87 79 /علم الأصول /المقدمة 1070 مشاهده صوت
88 78 /الوضع /المقدمة 782 مشاهده صوت
89 77 - مشاهده صوت
90 76 - مشاهده صوت
91 75 - مشاهده صوت
92 74 - مشاهده صوت
93 73 - مشاهده صوت
94 72 - مشاهده صوت
95 71 - مشاهده صوت
96 70 - مشاهده صوت
97 69 - مشاهده صوت
98 68 - مشاهده صوت
99 67 - مشاهده صوت
100 66 - مشاهده صوت
101 65 - مشاهده صوت
102 64 - مشاهده صوت
103 63 - مشاهده صوت
104 62 - مشاهده صوت
105 61 - مشاهده صوت
106 60 - مشاهده صوت
107 59 ادامه فرع دهم/التقليد /: الاجتهاد و التقليد 1045 مشاهده صوت
108 58 ادامه فرع دهم/التقليد /: الاجتهاد و التقليد 1334 مشاهده صوت
109 57 ادامه فرع دهم/التقليد /: الاجتهاد و التقليد 863 مشاهده صوت
110 56 ادامه فرع دهم/التقليد /: الاجتهاد و التقليد 751 مشاهده صوت
111 55 ادامه فرع دهم/التقليد /: الاجتهاد و التقليد 1486 مشاهده صوت
112 54 فرع دهم/التقليد /: الاجتهاد و التقليد 702 مشاهده صوت
113 53 فرع نهم/التقليد /: الاجتهاد و التقليد 389 مشاهده صوت
114 52 فرع هشتم/التقليد /: الاجتهاد و التقليد 1024 مشاهده صوت
115 51 فرع ششم و هفتم/التقليد /: الاجتهاد و التقليد 458 مشاهده صوت
116 50 /التقليد /: الاجتهاد و التقليد 1180 مشاهده صوت
117 49 /التقليد /: الاجتهاد و التقليد 534 مشاهده صوت
118 48 /فروع /: الاجتهاد و التقليد 460 مشاهده صوت
119 47 598 مشاهده صوت
120 46 597 مشاهده صوت
121 45 567 مشاهده صوت
122 44 362 مشاهده صوت
123 43 1000 مشاهده صوت
124 42 927 مشاهده صوت
125 41 690 مشاهده صوت
126 40 915 مشاهده صوت
127 39 473 مشاهده صوت
128 38 353 مشاهده صوت
129 37 1039 مشاهده صوت
130 36 805 مشاهده صوت
131 35 634 مشاهده صوت
132 34 2367 مشاهده صوت
133 33 1915 مشاهده صوت
134 32 3128 مشاهده صوت
135 31 1111 مشاهده صوت
136 30 748 مشاهده صوت
137 29 371 مشاهده صوت
138 28 1860 مشاهده صوت
139 27 1035 مشاهده صوت
140 26 591 مشاهده صوت
141 25 724 مشاهده صوت
142 24 519 مشاهده صوت
143 23 462 مشاهده صوت
144 22 604 مشاهده صوت
145 21 790 مشاهده صوت
146 20 743 مشاهده صوت
147 19 1441 مشاهده صوت
148 18 500 مشاهده صوت
149 17 874 مشاهده صوت
150 16 991 مشاهده صوت
151 15 895 مشاهده صوت
152 14 491 مشاهده صوت
153 13 1628 مشاهده صوت
154 12 1844 مشاهده صوت
155 11 970 مشاهده صوت
156 10 716 مشاهده صوت
157 9 1627 -
158 8 1249 -
159 7 1924 -
160 6 2555 -
161 5 1514 -
162 4 3146 -
163 3 1006 -
164 2 1073 -
165 1 1070 -
آرشیو سال 1401-1400 درس المقدمة-كيفية استعمال المجازي-الحقيقة الشرعية-الصحيح و الأعم
استاد هادی نجفی
ردیف جلسه عنوان متن تعداد کلمات صوت
166 100 إفتاء بر طبق اصل عملی شرعی 650 مشاهده صوت
167 99 انسداد باب علم 713 مشاهده صوت
168 98 اثر اجتهاد 2079 مشاهده صوت
169 97 وقوف به آراء و نظرات عامه یا فقه مقارن 1283 مشاهده صوت
170 96 عدم جواز تقلید فقیه از رجالی 1627 مشاهده صوت
171 95 علم رجال 1249 مشاهده صوت
172 94 دخالت دادن اجتهاد شخصی در نقل روایت 1551 مشاهده صوت
173 93 علوم و دانش هایی که تفقّه بر آنها وابسته و متوقف است 1096 مشاهده صوت
174 92 علوم و دانش هایی که تفقّه بر آنها وابسته و متوقف است 1304 مشاهده صوت
175 91 معنای لغوی و اصطلاحی فقه 1924 مشاهده صوت
176 90 معنای لغوی و اصطلاحی فقه 2555 مشاهده صوت
177 89 معنای لغوی و اصطلاحی اجتهاد 1514 مشاهده صوت
178 88 معنای لغوی و اصطلاحی اجتهاد 3146 مشاهده صوت
179 87 تخییر ابتدایی یا استمراری 1008 مشاهده صوت
180 86 تخییر ابتدایی یا استمراری/ تعادل دو خبر/تعادل و ترجیح 1002 مشاهده صوت
181 85 تخییر ابتدایی یا استمراری/ تعادل دو خبر/تعادل و ترجیح 1076 مشاهده صوت
182 84 تقلید وظیفه کیست؟ مجنهد، مقلّد یا هر دو؟ نظر میرزای شیرازی(ره) و نقد آن/ تعادل دو خبر/تعادل و ترجیح 1072 مشاهده صوت
183 83 تقلید وظیفه کیست؟ مجنهد، مقلّد یا هر دو؟ نظر محقق خراسانی/ تعادل دو خبر/تعادل و ترجیح 911 مشاهده صوت
184 82 تقلید وظیفه کیست؟ مجنهد، مقلّد یا هر دو؟/ تعادل دو خبر/تعادل و ترجیح 876 مشاهده صوت
185 81 سه مناقشه بر احتمال دوم ( در معنای سعه موجود در موثقه سماعه )سه مناقشه بر احتمال دوم ( در معنای سعه موجود در موثقه سماعه )احتمال دوم در موثقه سماعه آن است که مراد از وسعت در متن آن همان وسعتی است که در نصوص دال بر برائت آمده است و معنایش آن است که مادامی که مکلف علم به تکلیف ندارد، تکلیفی نیز بر عهده ندارند. به عبارت دیگر در صورت تعارض خبرین، مکلف در سعه است، به معنای آن که هیچکدام از دو خبر تکلیفی را بر عهده مکلف ثابت نمی دارد.بنابراین مراد از موثقه سماعه توسعه از حیث عمل است و اصلاً دلالت بر تخییر نمی کند و هیچ تکلیفی بر عهده مکلف نیست تا زمانی که محضر امام (ع) را درک کند و تکلیف خویش را احراز نمایند.اشکالاحتمال مذکور مبنی بر مراد از معنای سعه قابل پذیرش نیست چرا که؛الف) مراد از تخییر، ناظر به مقام عمل است. 784 مشاهده صوت
186 80 قول به تخییر، اصولی یا فقهی؟/ تعادل دو خبر/تعادل و ترجیح 1298 مشاهده صوت
187 79 - مشاهده صوت
188 78 - مشاهده صوت
189 77 - مشاهده صوت
190 76 تعادل دو خبر/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1254 مشاهده صوت
191 75 تعادل خبرين/تعرض ادله /التعادل و التراجيح 567 مشاهده صوت
192 74 - مشاهده صوت
193 73 - مشاهده صوت
194 72 ضمان عاريه/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1787 مشاهده صوت
195 71 صور تعارض در اكثر از دو دليل/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 849 مشاهده صوت
196 70 صور تعارض در اكثر از دو دليل/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 680 مشاهده صوت
197 69 صور تعارض بين اكثر از دو دليل/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1219 مشاهده صوت
198 68 صور تعارض در اكثر از دو دليل/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 625 مشاهده صوت
199 67 صور تعارض بين اكثر از دو دليل/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 872 مشاهده صوت
200 66 صور تعارض بين اكثر از دو دليل/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 950 مشاهده صوت
201 65 مناقشه آيتالله فياض(مد ظله) و نقد آن/انقلاب نسبت /التعادل و التراجيح 625 مشاهده صوت
202 64 مناقشه آيت الله فيّاض( مدّ ظلّه) بر انقلاب نسبت و نقد آن/انقلاب نسبت /التعادل و التراجيح 929 مشاهده صوت
203 63 - مشاهده صوت
204 62 - مشاهده صوت
205 61 مناقشات آيت لله روحاني(ره) و نقد آن/انقلاب نسبت /التعادل و التراجيح 1110 مشاهده صوت
206 60 نقد مناقشات استاد محقق ( مدّظلّه)/انقلاب نسبت /التعادل و التراجيح 1088 مشاهده صوت
207 59 /انقلاب نسبت /التعادل و التراجيح 1211 مشاهده صوت
208 58 مناقشه استاد محقق(مدظله)/انقلاب نسبت /التعادل و التراجيح 944 مشاهده صوت
209 57 مناقشه بر اشكال مرحوم آقا ضياء/انقلاب نسبت /التعادل و التراجيح 775 مشاهده صوت
210 56 دليل منكران/انقلاب نسبت /التعادل و التراجيح 1056 مشاهده صوت
211 55 دليل انقلاب نسبت/انقلاب نسبت /التعادل و التراجيح 668 مشاهده صوت
212 54 انقلاب نسبت/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1193 مشاهده صوت
213 53 نظر شهيد صدر(ره)/اطلاق شمولي و بدلي /التعادل و التراجيح 688 مشاهده صوت
214 52 تعارض بين اطلاق شمولي و بدلي/تقديم المرجّحات /التعادل و التراجيح 756 مشاهده صوت
215 51 - مشاهده صوت
216 50 تعارض بين عام وضعي و اطلاق حكمي/تقديم المرجّحات /التعادل و التراجيح 776 مشاهده صوت
217 49 تعارض بين عام وضعي و اطلاق حكمي/تقديم المرجّحات /التعادل و التراجيح 411 مشاهده صوت
218 48 تعارض بين عام وضعي و اطلاق حكمي/تقديم المرجّحات /التعادل و التراجيح 713 مشاهده صوت
219 47 تعارض بين عام وضعي و اطلاق حكمي/تقديم المرجّحات /التعادل و التراجيح 1218 مشاهده صوت
220 46 - مشاهده صوت
221 45 ترتيب در مرجّحات/تقديم المرجّحات /التعادل و التراجيح 1146 مشاهده صوت
222 44 نقد ترجيح به احدثيت/المرجحات /التعادل و التراجيح 835 مشاهده صوت
223 43 احدثيت/المرجحات الغير المنصوصه /التعادل و التراجيح 2854 مشاهده صوت
224 42 تعدّي از مرجّحات منصوصه/المرجحات المنصوصة /التعادل و التراجيح 1009 مشاهده صوت
225 41 تعدّي از مرجّحات منصوصه/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1072 مشاهده صوت
226 40 تعدّي از مرجّحات منصوصه/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 991 مشاهده صوت
227 39 تعدّي از مرجّحات منصوصه/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1183 مشاهده صوت
228 38 تنبيهات ترجيح/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 847 مشاهده صوت
229 37 دلايل اخذ ترجيح در متعارضين/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 662 مشاهده صوت
230 36 /تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1129 مشاهده صوت
231 35 پاسخ اشكالات مرحوم آخوند بر مقبوله و مرفوعه/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1070 مشاهده صوت
232 34 اشكالات مرحوم آخوند بر مقبوله و مرفوعه/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 981 مشاهده صوت
233 33 /تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1039 مشاهده صوت
234 32 توهّم و دفع آن/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 895 مشاهده صوت
235 31 اشكالات بر ادله مرحوم آخوند/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 775 مشاهده صوت
236 30 مراد از معناي ترجيح/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 979 مشاهده صوت
237 29 ترجيح به موافقت كتاب و سنت و مخالفت با عامه /تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1192 مشاهده صوت
238 28 روايات باب ترجيح /تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1182 مشاهده صوت
239 27 اشكالات دلالي بر مقبوله عمر بن حنظله/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1303 مشاهده صوت
240 26 اخبار باب ترجيح /تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1049 مشاهده صوت
241 25 اخبار علاجيه /تعارض ادله /التعادل و التراجيح 2401 مشاهده صوت
242 24 اخبار علاجيه /تعارض ادله /التعادل و التراجيح 2136 مشاهده صوت
243 23 اخبار علاجيه /تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1484 مشاهده صوت
244 22 - مشاهده صوت
245 21 اخبار علاجيه /تعارض ادله /التعادل و التراجيح 3379 مشاهده صوت
246 20 اخبار علاجيه /تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1656 مشاهده صوت
247 19 - مشاهده صوت
248 18 اخبار علاجيه/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 2400 مشاهده صوت
249 17 صور تعارض/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1274 مشاهده صوت
250 16 قاعده ثانويه در باب متعارضين/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1136 مشاهده صوت
251 15 احكام باب تعارض /تعارض الادله /التعادل و التراجيح 1029 مشاهده صوت
252 14 - مشاهده صوت
253 13 احكام باب تعارض/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1208 مشاهده صوت
254 12 طرق كشف ملاك باب تزاحم/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 785 مشاهده صوت
255 11 مرجحات باب تزاحم /تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1284 مشاهده صوت
256 10 مرجحات باب تزاحم/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1334 مشاهده صوت
257 9 مرجحات باب تزاحم/تعارض ادله /التعادل و التراجيح 1071 مشاهده صوت
258 8 مرجحات باب تزاحم/تعارض ادله /التعادل و الترجيح 1019 مشاهده صوت
259 7 مرجحات باب تزاحم ( تقدم مشروط به قدرت عقليه)/تعارض ادله /التعادل و الترجيح 919 مشاهده صوت
260 6 مرجحات باب تزاحم/ تعارض ادله/التعادل و الترجيح 1206 مشاهده صوت
261 5 تفاوت تعارض و تزاحم و مرجحات باب تزاحم/ تعارض ادله/التعادل و الترجيح 1492 مشاهده صوت
262 4 تفاوت تعارض و تزاحم/ تعارض ادله/التعادل و الترجيح 778 مشاهده صوت
263 3 موارد تعارض/تعارض ادله /التعادل و الترجيح 997 مشاهده صوت
264 2 تعريف تعارض/تعارض ادله /التعادل و الترجيح 977 مشاهده صوت
265 1 /تعارض ادله از اهم مباحث علم اصول /تعارض ادله 583 مشاهده صوت
آرشیو سال 1400-1399 درس تعادل و تراجيح-
استاد هادی نجفی
ردیف جلسه عنوان متن تعداد کلمات صوت
266 44 - مشاهده صوت
267 43 - مشاهده صوت
268 42 - مشاهده صوت
269 41 - مشاهده صوت
270 40 - مشاهده صوت
271 39 - مشاهده صوت
272 38 - مشاهده صوت
273 37 - مشاهده صوت
274 36 - مشاهده صوت
275 35 - مشاهده صوت
276 34 - مشاهده صوت
277 33 - مشاهده صوت
278 32 - مشاهده صوت
279 31 - مشاهده صوت
280 30 - مشاهده صوت
281 29 - مشاهده صوت
282 28 - مشاهده صوت
283 27 - مشاهده صوت
284 26 - مشاهده صوت
285 25 - مشاهده صوت
286 24 - مشاهده صوت
287 23 - مشاهده صوت
288 22 - مشاهده صوت
289 21 - مشاهده صوت
290 20 - مشاهده صوت
291 19 - مشاهده صوت
292 18 - مشاهده صوت
293 17 - مشاهده صوت
294 16 - مشاهده صوت
295 15 - مشاهده صوت
296 14 - مشاهده صوت
297 13 /تدوين حديث /التعادل و التراجيح 2541 مشاهده صوت
298 12 /تدوين حديث /التعادل و التراجيح 1812 مشاهده صوت
299 11 /تدوين حديث /التعادل و التراجيح 2877 مشاهده صوت
300 10 /تدوين حديث /التعادل و التراجيح 1892 مشاهده صوت
301 9 /تدوين حديث /التعادل و التراجيح 2425 مشاهده صوت
302 8 /تدوين حديث /التعادل و التراجيح 2163 مشاهده صوت
303 7 /تدوين حديث /التعادل و التراجيح 2064 مشاهده صوت
304 6 /تدوين حديث /التعادل و التراجيح 1697 مشاهده صوت
305 5 /تدوين حديث /التعادل و التراجيح 3085 مشاهده صوت
306 4 /تدويين حديث /التعادل و التراجيح 3671 مشاهده صوت
307 3 /تدويين حديث /التعادل و التراجيح 1925 مشاهده صوت
308 2 /تدوين حديث /التعادل و التراجيح 2753 مشاهده صوت
309 1 /تدوين حديث /التعادل و التراجيح 3488 مشاهده صوت

BaharSound

www.baharsound.ir, www.wikifeqh.ir, lib.eshia.ir

logo